بررسی اجمالی

اوتوماسیون نقلیه سان

 

در سازمانها اغلب، کارکنان برای درخواست خودرو به منظور تردد در شهر و یا انجام ماموریت های برون شهری از روش سنتی دستی و یا تماس تلفنی با واحد نقلیه یا تاکسیرانی استفاده می کردند که این روش معظلات خاص خود را از قبیل موارد ذیل دارد.

معایب استفاده از سیستم های سنتی درخواست خودرو :

  • نداشتن آمار جامعی از سرویس های انجام شده
  • عدم آگاهی از کارکرد دقیق راننده ها
  • نداشتن آمار دقیق از درخواستهای واحد ها و کارکنان
  • دشوار بودن مدیریت رانندگان و هماهنگ کردن رانندگان با درخواست دهندگان
  • استفاده های نادرست از سرویس ها برای انجام امور ساده

امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و فناوری های جدید، سیستم های دستی و سنتی به دلیل سرعت و دقت پایین به طور حتم پاسخگوی نیازهای سازمان ها نخواهد بود. لذا طراحی و پیاده سازی سامانه نقلیه که توانایی اتوماسیون فرآیند مدیریت و برنامه ریزی و همچنین گزارش گیری از اطلاعات وارد شده را با سرعت و دقت بالایی انجام دهد ضروری به نظر می رسد.

سامانه اتوماسیون نقلیه سان، به منظور مدیریت سرویس ها، مدیریت انواع خودروها، مدیریت درخواست های وسایط نقلیه و… یکی از تولیدات شرکت امن پردازان فناوری زنجان جهت ارائه به ادارات و سازمان ها و در جهت پیشبرد اهداف دولت الکترونیک می باشد. که با درخواست سرویس از سوی مدیر واحد شروع می شود و بعد از تائید کارشناس حمل و نقل ارجاع و پس از تائید توسط مدیر پشتیبانی، با اختصاص یک خودرو به درخواست مورد نظر ترتیب اثر داده می شود و با بازگشت راننده از سرویس و ثبت ساعت بازگشت وی ، پروسه به پایان می رسد. تمام درخواستها را از نقطه شروع درخواست (ایجاد درخواست) تا نقطه آخر (بازگشت از سرویس راننده) را به صورت کاملا سیستمی درآورده که مزایای آن در زیر توضیح داده می شود.

 

 

 

مزایای استفاده از سامانه اتوماسیون نقلیه سان:

  • سهولت درخواست خودرو برای کارمند به همراه پیگیری از وضعیت درخواست خود در سیستم
  • کم ها شدن تماس های بیهوده بین واحد و کارمندان
  • از بین رفتن روش سنتی قدیمی ( کاغذی / تلفنی)
  • ثبت شدن تمام درخواست ها در پایگاه داده ، که برای تصمیمات آینده مدیران ارشد بسیار مهم می باشد
  • قابلیت انواع گزارش گیری به تفکیک شعب، واحد ها ، کارمندان و رانندگان در بازه های زمانی مختلف
  • توانایی مشاهده درخواست های داده شده توسط هر کاربر (هر کاربر میتواند سابقه درخواستهای خود را مشاهده نماید)
  • توانایی نظارت بر تردد و درخواست های انجام شده در سطح شعب، واحد ، کارمند و راننده
  • کم شدن هزینه های بیهوده نظیر صرفه جویی در مصرف کاغذ و کم شدن درخواست های کم اهمیت
  • امکان تعریف کاربران مختلف و تعیین حقوق دسترسی و گزارش عملکرد از فعالیت های هر کاربر در سیستم
  • امکان ثبت و مدیریت هزینه های خودرو (تعمیرات، سوخت، لاستیک و … )
  • تنظیم برگه خروج و مأموریت با طراحی سازمانی
  • امکان ثبت مدارک مربوط به وسایل نقلیه و کلیه اشخاص
  • امكان تهيه انواع گزارش‌هاي تاريخچه‌اي، عملياتي و مديريتي
  • امكان تهيه گزارش‌ از فهرست وسايل نقليه دستگاه به تفكيك سيستم (سواري، وانت و …)
  • امكان تهيه گزارش از كاركرد وسايل نقليه به تفكيك شعب، واحدها و رانندگان
  • امكان تهيه گزارش از عملكرد رانندگان به تفكيك وسايل نقليه
  • امكان گزارش‌گيري از تعميرات وسايل نقليه
  • امكان گزارش‌گيري از وسايل نقليه فاقد بيمه به تفكيك انواع بيمه‌ها
  • امكان گزارش‌گيري از هزينه‌هاي مربوط به وسايل نقليه به تفكيك عناوين هزينه شامل: سوخت، تعمير، لوازم يدكي، ماليات، بيمه, عوارض و …
  • امكان گزارش‌گيري از جرايم و تصادفات به تفكيك وسايل نقليه و رانندگان
  • امكان گزارش‌گيري از هزينه‌هاي وسايل نقليه به تفكيك شعب و واحدها
  • امكان تهيه گزارش از ارائه خدمات ترابري به تفكيك واحدها و اشخاص
  • امكان ارائه هشدار به صورت خودكار از خودروهايي كه مدت بيمه‌ يا طرح ترافيك آنها در شرف اتمام است.
  • امكان ارائه هشدار به صورت خودكار از خودروهايي كه موعد پرداخت ماليات، عوارض يا معاينه فني آنها فرا رسيده است.

چرا این نرم افزار از سایر نرم افزارهای مشابه بهتر است؟

  • پوشش دهنده تمام نیازهای سازمانی
  • کنترل ورود و خروج خودرو ها با استفاده از تکنولوژی RFID
  • درخواست سرویس از طریق موبایل
  • قابلیت اتصال به سامانه هایGPS
  • آموزش رایگان اولیه
  • پشتیبانی یک ساله رایگان